Transsibiřská magistrála – díl 1. – Rusko

Před třemi lety jsem absolvovala s manželem dlouhou tří týdenní dovolenou, kde jsme navštívili Rusko, Mongolsko a Čínu a konečně se dostávám k tomu, abych o tom napsala článek :-)

Manžel měl takový skvělý nápad jet transsibiřskou magistrálu (byla to naše předsvatební cesta), tak jako správná cestovatelka jsem si všechno hezky nastudovala, pročetla jsem moře informací od jiných cestovatelů na internetu, všechno jsem naplánovala a vydali jsme se na tuto dobrodružnou cestu :-) A jelikož to byla dlouhá cesta se spoooooustou zážitků, tak jsem tuto cestu rozdělila do 5 dílů, které sem postupně na blog „hodím“ :-)

Před touto naší cestou jsme si museli zařídit vízum do Ruska a do Číny, což byl trošku „porod“, protože tyto dvě „zamindrákované“ země mají docela drsné podmínky ohledně získání cestovatelského víza. Milion papírů, dotazů, kde, kdy, co, jak, ke všem našim cestám chtěli doklady o rezervaci hotelů, vlaků, letenek, dokonce po mně chtěli na čínské ambasádě i potvrzení od mého tehdejšího zaměstnavatele, že mě na tuto cestu uvolňuje v rámci dovolené :-D Ale zvládli jsme a víza jsme nakonec dostali. Do Mongolska naštěstí žádné vízum potřeba není…

Vízum si vyřídíte na velvyslanectví Ruska a velvyslanectví Číny v Praze – více info o podrobnostech o podmínkách získání víza hledejte na webu jednotlivých velvyslanectví.

První naší zastávkou byla Moskva, hlavní město Ruska. Do Moskvy jsme letěli z Prahy, letenka byla asi za 2,5 tisíce a byl to supr rychlý přesun… Čekala jsem, že rusové nebudou moc umět anglicky, ale že opravdu skoro nikdo nebyl schopný „kváknout“ nic anglicky, ani v hotelu, kde nám na bookingu slibovali, že tam bude anglicky hovořící recepční, tak to mě opravdu překvapilo. Naštěstí si Lukášek pamatoval ještě ze školy, kde měl ruštinu, pár slov, tak jsme to jakž takž rukama nohama zvládli…

Na transsibiřskou magistrálu jsem rezervovala lístky online přes Russianrailways, protože to je levnější, než to kupovat na místě a máte jistotu, že vaším vyhlídnutým spojem opravdu pojedete… (existuje však více společností, které lístky prodávají, tehdy tato společnost byla nejlevnější a nejserioznější, co se týče komunikace). Lístky tato společnost doručuje buď do vašeho hotelu v Moskvě, nebo na jakoukoliv adresu v Rusku. Tedy my jsme si lístky nechali poslat do hotelu, kde na nás opravdu po příjezdu do hotelu lístky čekaly u recepční (které jsem to ale musela asi půl hodiny rukama nohama vysvětlovat :D )

Můžete si objednat lístky na vlak na celou trasu najednou a jet nepřetržitě přes týden vlakem až do Číny, nebo pokud chcete dělat pár denní zastávky v městech a poznávat místa, jako my, tak lze koupit trasu i po částech. Jen je potřeba se ujistit na stránkách prodejce jízdenek, které dny v daném městě vlak projíždí, protože nejezdí každý den, tedy je potřeba si vše promyslet a plánovat. Na stránkách prodejce Russianrailways se dozvíte veškeré podrobnosti, jen je to celé v angličtině, když jsem jízdenky objednávala, tak jsem v češtině stránku nenašla. Existují nějaké české cestovky, které Transsibiřskou nabízejí, ale je to zbytečně předražené, na vlastní pěst je to mnohem levnější a dobrodružnější :-)

Když došlo na ubytování, tak hotel, ve kterém jsme měli mít samostatný pokoj s manželskou postelí, vypadal takto:

Už jsem ale neměla sílu se s tou recepční hádat, tak jsme si řekli, že to tedy na ty 2 noci zvládneme… A šli jsme si prohlídnout město.

V Moskvě je spousta hezké architektury venku, ale i „uvnitř“, kde jsem to nečekala, no mrkněte na ty krásné stanice metra…

A takto už vypadaly naše procházky venku…

Fronta „na Lenina“… Bohužel mě manžel se na tu zrůdnost donutil se jít podívat… Trošku perverze do našeho cestování…

Vchod „za Leninem“

Hezký park…

Takhle vypadá náměstí v noci…

A jelikož můj manžel zpíval ve Fantomovi Opery v Čechách, tak když jsme zjistili, že toto představení zrovna hrají i v Moskvě, tak jsme koupili lístky a šli jsme :-) A bylo to skvělý… i když v ruštině :D

Moskva je hezké město, ale ta neustálá přítomnost „diktátu“ tam byla cítit ve vzduchu a vidět na běžných lidech…

V Moskvě jsme tedy byli 2 dny a stihli jsme projít ty nejhlavnější památky a druhý den večer jsme odletěli do Irkutsku – což je město nedaleko Bajkalu… Letenka byla téměř stejně drahá jako jízdenka na vlak, tedy jsme se rozhodli tuto několika denní vlakovou trasu si „zkrátit“ a ušetřit čas a letěli jsme tam tedy letadlem přes noc. Letenka z Moskvy do Irkutsku stála 7500 Kč.

Do Irkutsku jsme přiletěli o hodinu později, než bylo plánováno a bohužel jsme nestihli náš autobus do jiného menšího městečka u Bajkalu, kde jsme měli rezervovaný hotel. Museli jsme tedy zůstat v Irkutsku a najít hotel tam, což byl docela problém. Irkutsk je sice větší město, ale je chudé a moc „ucházejících“ hotelů nenabízí, nehledě na to, že byly plné a když jsme tam přišli, tak na nás koukali, jak na blázny. Nakonec jsme jeden hotel našli a na jednu noc nás ubytovali, ale trošku jsme se museli plácnout přes kapsu… Během dne jme prozkoumali trochu Irkutsk, kde vskutku je úplný „prd“, ale na wifině v hotelu jsem našla, jak se dostaneme aspoň k Bajkalu autobusovým výletem.

Irkutsk je město už hodně vzdáleno od Moskvy (ta novotou vskvétá) a tady v Irkutsku je znát už velká chudoba, a že na tyto vzdálenější oblasti už státní financování pěkně kašle…

Druhý den ráno jsme tedy jeli na celodenní výlet na Bajkal, autobusem, který připomínal únos turistů (byla to cesta smrti), ale přežili jsme a dokonce jsme se takto vrátili i zpět do Irkutsku.

A ta jízda stála za to… Bajkal byl nádherný…

Tak a to je konec naší části v Rusku… nasedli jsme na vlak v Irkutsku a vzhůru za několikadenním vlakovým dobrodružstvím na cestě Transsibiřskou / transmongolskou magistrálou do Mongolska :-) Jízdenka stála 2700 Kč.

Nádraží Irkutsk

Další zastávka Ulánbátar, Mongolsko… čeká na vás v dalším díle :-)

Kateřina Jindrová Zítková
Kateřina Jindrová Zítková - zpěvačka, herečka, dabérka, lektorka zpěvu a fitness trenérka

Spoj se se mnou na sociálních sítích